golfresa 6–14 april benidorm

Flyg till Alicante

Flög fr Landvetter till Alicante 07.55. Samling 05.55. lite tidigt kan jag tycka, då det är så smidigt med incheckning ute på Landvetter. Man behöver väl inte vara där ute 2 timmar innan avgång. Nåväl, vi träffade alla och checkade in utan problem. Tog lite frukost och väntade in tiden.
Resan ner gick bra. Lite försenad starttid men tog igen tiden i luften. Endast 3 timmar o 5 minuter.

Landadade och fick våra bagage snabbt. Buss väntade på oss och alla kom ombord så att vi kunde åka vidare till VILLAITANA i Barcelona.

Tog ca 30 min till hotellet. När vi kom fram var inte rummen klara. Så vi satte oss och intog en härlig sallad med en kall öl. Vilken skön värme.

14.30 fick vi en startid på Campo Poniente. En kortare bana, endast Par 62.
Blev lite strul då alla inte hade fått rummen. Men det löste sig med ombyte m m. Spelade med Ulla o Janne. Alla hade golfbil då det är väldigt kuperat. Riktigt skön värme. På ett av hålen träffade jag flaggan!! Coolt! Men den studsade tillbaka ner i en
Fick en jättehärlig dag på golfbanan.

Här har vi Janne som fixade ett bunkerslag.

Efter golfrundan, så blev det lite tajt med tid. Blev en dusch och så var det samling utanför receptionen i kvällssol 20.00. Lite info av våra PROn Micke och Martin. Sen en gemensam Välkomstmiddag. En buffé i en stor lokal. Var lite slamrigt och svårt att höra när alla pratade. Dom hade missat bokningen med ett långbord, men det blev tillslut 3 runda bord för oss alla 23 personer. Smakade gott och vi

MELIA VILLAITANA

Här är vår terass, på bottenvåningen. Utsikt mot liten olivlund.

Poolområdet på kvällen

Måndag
Gick upp tidigt för att ha en lång frukost. Vaknade med huvudverk. Typiskt, när man äntligen har semester. Har jobbat hårt, så det är inte så konstigt när det gäller mig. Åt en frukostbuffé och laddade för en ny golfrunda. Denna gång skulle vi tävla om resultat med 4 poängare. Gäller för hela veckan. Roffe fick starttid 09.34 och jag 10.00 med Åsa, Maud och Socko. Jag delade golfbil med Maud. Underbart väder.

Eftersom vi spelade på denna bana igår, så visse man lite mer om banan och vad man skulle våga göra för att få in bra slag. Jag gjorde i a f en 4-poängare på hål 3. Riktigt kul! Men totalt endast 30 poäng.

Blev sen en kall öl och en toast med ost o skinka. Smakade så gott på altan på golfklubben. Där satt vi och väntade in alla för att prata om allas resultat.

På kvällen blev det samling igen vid 20-tiden. För att sen gå vidare till en Italiensk restaurang. Något vi fick bekosta själva. Jag beställde in en pizza som inte smakade nå gott. Trisst, då man var så hungrig. Blev husets vin, för man känner fortfarande av tröttheten efter allt jobb man haft. Roffe tog en pasta och vi hade en trevlig kväll med några av gängent. Bl a dom vi skulle spela golf med på tisdagen. Vi blev alltså inbokade på samma boll, Roffe, Henrik, Margareta o jag kl 09.42. Blev en tidig kväll, runt 22.30

Tisdag

Sovit så himla gott. Känner mig äntligen piggare och vaknade utan huvudverk.
Tidig frukost och starttid 09.42. Blev lite stressigt efter frukosten då vi skulle hyra vagnar och köpa vatten för att klara av runda.

Campo Levante

Här ser man klubbhuset.

Fick min bästa runda då vi gick på Campo Levante. Fick 23 poäng ut. Helt otroligt bra gjort. Gjorde 2 st 4-poängare! Viktigt att ta med i vår tävling ju!:) Jag hade bästa score-resultat i vår boll. Mycket stolt!
Kändes superbra och underbart härligt. Blev inte trött trots att man gick runt denna gång i värmen. Gäller ju att dricka mycket och framför allt äta en rejäl frukost. För det finns ingenstans att köpa nåt under rundan. Så efter 4,45 så var man lite sugen på både öl och nåt ätbart.
Blev en härlig sallad och en god öl. Åh, vad gott det smakade.

Putterträning

Här ska det bli putterträning.

Martin, en av vår PRO ger instruktion.

Här står vår andra PROn Micke o pratar om puttning med Henrik.

Vackra blommor överallt.

Sen blev det dopp i poolen. Finns en uppvärmd bland alla dessa olika gigantiskt stora poolområden. Så behagligt att bara ligga där en stund efter dagens runda.

Gick sen hem i sköna kvällsvärmen och satte oss på altan.

Gott!

Onsdag – Altea
Sitter nu ute på altan o bara njuter av morgonsol. Helt ljuvlig morgon. Idag blir det utflykt till Altea för att hälsa på Birgitta (fd kollega) o Richard som köpt lägenhet där.

(Det är svårt att lägga upp bilder. Sånt trögt Wi-fi, som vi har gratis här vid anläggningen. Så jag får väl skriva lite istället och lägga upp bilder när det går.)

Vi började med en frukost - UTE - i underbar morgonsol. Härlig frukost med jordgubbar, melon, kiwi och lite annat smått o gott. Vi beställde taxi till Cap Negret, Altea. Tog ca 10 min att åka dit och det kostade 30€. Inga problem att hitta fram till lägenheten. Vi kollade lägenheten och satt ute på altan med havsutsikt. Riktigt fint. Rogivande.

Birgitta visade oss poolen som låg på taket. Såg väldans inbjudande ut.

Vi gick vidare ut och tog en strandpromenad och Richard kom sen och plockade upp och med sin lilla bil. Perfekt! Fick höra att dom hyrde bilen för 350 Skr för 9 dagar. Ungefär vad taxiresan kostade för 10 min. Något att tänka på till nästa gång.

Carpe

Vi bilade till Carpe. En bergsklippa som visst är populär att klättra tydligen. Fin strandpromenad.

Många fiskebåtar kommer in här, så det fanns flera fiskerestauranger att välja på.

Rikard och Birgitta ser nöjda ut efter en härlig middag.

Har precis kommit hem efter en superhärlig dag i Altea.

Vinprovning

Det var vinprovning i området, så dit gick vi så klart efter att vi bytt om. Provade lite vitt vin och med en getost från ett område i närheten.

Blev sen en gemensam buffémiddag som ingick i resan.

Torsdag
Sovmorgon idag! Vaknade av att solen lös en i ögonen på mig. En strååålande morgon, Hade öppnat altandörren nån timme innan. Så skönt att känna lite skön luft komma in och somna om igen.

Idag börjar vi med golfträning, sen väntas en härlig 18-hålsrunda. Men först en frukostbuffe - UTE - igen. Ja, det är så lyxigt. Roffe placerade sin tallrik ute och gick iväg för att hämta kaffe. Ja, då var den massor av små fåglar som fick en riktigt god frukost av bacon, omelet, bröd m m. Blev till att hämta en ny tallrik. Som vanligt kan jag sitta där länge och njuta av all frukt och bara av värmen och miljön. Så länge, att det nästan blev lite stressigt att komma i tid till träningen.

Doggybag

Känner mig som en pensionär som tar med sig frukosten. Men alla gör nu det för det finns inget att köpa utmed golfrundan.

Nu ska det bli golfträning. Idag faktiskt mulet. Men skön värme.

Restaurang Mister X

Lördag – Tävling

Söndag - Hemresan

HIO

Detta var bara en test att lägga upp bild genom en App på min iPhone. Funkade ju!