pargolftävling öijared gk

Pargolftävling onsdag 10 juli

Denna gång spelade vi på Öijared GK som ”Golfresan on Tour” arrangerade. Även här kunde man vinna en resa. Vi fick en sen starttid, 13.26, vilket passade oss idag. För det var lite regn på fm och väldigt blåsigt. Så vi hann äta lite lunch och kunde träna lite innan, framför allt på min nya sving.
 
Nytt grepp
Efter att jag/vi hittat en privat golftränare, vår ”nya” PRO Håkan, så tog vi en lektion i tisdags kväll ute vid Hisingen i Göteborg. Håkan ändrade mitt grepp och gav mig några små tips och gjorde lite finjusteringar. Vilket gjorde att jag blev lite orolig inför dagens golftävling. Så inatt har jag drömt om mitt nya grepp!! Haha, så det kan bli. 
 
Men det blev en bra start! Den som kom närmast flagg i vår boll, skulle få en present. Våra medspelare som var jämnlika i hcp, började. Jag slog ut sist och gjorde värsta slaget! Ca 1 m från flagg. Helt galet slag. Jag som var så orolig för min sving. Vilken start! Jag fick med mig presenten av ena sponsorerna - ett fotbad-kit från Varberg Kurort. Kul!
 
 
 
Tyvärr räckte inte min boll totalt i tävlingen som närmast flagg. Utan det var en annan som kom närmare. Synd. Och tyvärr blev det ingen Birdie heller. Verkligen synd! Roffe missade puttern. Vi spelar alltså ”Greensome”. Båda slår ut, och man väljer bäst boll som man sen spelar vartannat slag på. Och man måste välja minst 6 utslag av båda spelarna i laget under rundan. Kul tävling faktiskt!
 
Det var en trixig och mycket rolig bana. Flera korthål vilket gjorde att det var par 70 på denna bana. Blåste en hel del. Men otroligt skön runda där solen tittade fram emellanåt.
 
Det var ytterligare en utmaning på ett korthål. Om man gjorde en Hole-In-One skulle man vinna en resa till Mauritius för 2 personer. Kostade 100 kr per man. Självklart satsade vi på det. Där blåste det mycket. Väldigt fint läge utmed Mjörn. Roffe gjorde ett kanonslag, men för kort. Kom dock på green, riktigt nära flaggan, vilket gjorde att han fick ett paket bollar. Kan behövas då vi slog ut några bollar i skogen under tävlingsrundan. Jag missade slaget och kom inte ens fram till green. Man fick en chans till med en lottdragning oxå som skedde vid prisutdelningen. Men där hade vi inte heller någon tur.
 
Däremot var det faktiskt en som gjorde en HIO och vann denna fantastiska resa. Häftigt!
Prisutdelningen var ganska lågt scorade och vi hade inte en chans. Kan däremot tycka att vi hade sån otur med puttar som blev flera kopprullare. Så nära så nära - igen.
 
Dom som vann hade 65,6 slag.
Vi hade 71,4 slag
Var 66 lag som spelade och vi kom på 16:e plats.
 
En jätte härlig och mycket trevlig bana tycker jag.
Nytt försök snart igen! Men först lite träning, vilket jag aldrig annars gör.
För nu jäklar ska det gå bättre :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback