peakperformance golftävling - borås gk

Pargolftävling söndag 9 juni
 
Roffe och jag spelade en par-golftävling på Borås GK igår. Sponsorer var PeakPerformance.
Vi hade starttid kl 11.00 så det var en bra tid som vi fick. För det tog ca 50 min med bil till golfbanan. Så då fick man en lugn morgon med att hinna inta en bra frukost. Och träna lite puttar innan vi gick ut.
Vi spelade med Carina och Sune som gick i A-klassen. Vi spelade i B-klassen.
 
Det var underbart väder! Nästan åsk-kvalmigt varmt. Vi hade tur med vädret under hela rundan, för när vi kom in efter 18-hål så började det regna. Sen ösregnade och åskade lite för de andra som var kvar på banan. Vi fick vänta in alla motspelare med ca 1,5 tim innan alla var klara. 
 
Vi var först inte riktigt nöjda efter rundan, för vi hade missat några ggr, men när vi sen räknade ihop slutade vi på 66,2 slag, vilket gjorde att vi fick 3:e pris!!
 
Var jätte spännande att följa på TV-monitorerna, då vi låg 2:a länge. Så när varje ”boll” kom in så blev det så spännande att se om vår placering höll. Men tyvärr!
 
 
Tredje pris 
 
Vi får vara jättenöjda med resultatet - tredje plats! För det är alltid hårfint ju!
 
Alla fick 200 kr i presentkort på PeakPerformance-butiken i Borås. Sen hade vi turen då arrangörerna stog och kollade när Roffe slog upp en fin boll på ett par 3-hål och jag puttade in en ca 1-meters putt, vilket blev en BIRDIE!! Så då fick vi pris för det. Roffe en fin keps och jag ett fint skärp i rosa :) Kul!
 
Som tredje pris fick vi var sin röd T-shirt. Tycker egentligen inte om röd färg, men den blev finare när jag såg priset på 600 kr. Så jag blev ganska nöjd ändå :) Nu vill jag spela mera! Kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback