golftävling i herrljunga

Vi spelade en par-golftävling i Herrljunga GK. Vi hade starttid 11.30.
Spelade med ett trevligt par, Anita och Billy, som hade ungefär samma hcp vi. Det var en mycket trevlig bana och härligt väder precis under hela rundan. 
Vi kom på 5:e plats när vi kom in med våra resultat, men halkade ner till 8:e plats tillslut.
Våra medspelare hade ett poäng bättre än oss. Dom kanske skulle haft 2 p bättre, då jag lyckades ”skugga” en boll. Ja, jag får väl säga att jag ”råkade” hoppa till lite på green, så att bollen åkte ner i koppen.
Asså, bollen hängde - halva inne, halva ute - jag kunde bara inte låta bli. Medspelaren godkände och jag fick poäng :)
Får vara ganska nöjd med 37 p, för det var 26 par som spelade denna tävling i B-klassen. För att vara min första 18-hålsrunda för i år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback