golftävling på alingsås gk

Golftävling - sponsor Skobolaget

Idag var det en golftävling på vår hemmaklubb. Skobolaget som var huvudsponsor. Över 100 startande i 3 olika klasser.
Roffe startade 08.42 så jag fick köra ut honom på morgonen. Det var en helt fantastiskt morgon. Jag åkte hem sen och tog en lång frukost på terassen. Så lång att det blev helt plötsligt stressigt. Jag kom till golfklubben ca 15 min innan start. Förstår inte hur det gick till, men jag hann till min start-tid 10.42. Men jag hann inte träna så mycket. Bara några puttar.
 
Spelade med 2 trevliga herrar, Ingemar och Peder. Det var en otroligt varm och härlig dag. Spelade på bra och vi kom runt under bra tid. Däremot gick det väl inte så bra. Hade otur denna gång, med ca 5 kopp-rullar och utåt. Så jäkla trisst. Såååå nära. På hål 9 höll jag på göra par, men bollen vände innan 2 cm till hålet och rullade långt långt ner. Fick då helt plötsligt 4 puttar. Hur kul var det???
Däremot gjorde jag ett riktigt par på ett svårt hål, med en lång, svår, kurvig putt. Fantastiskt roligt! Det får jag ta med hem. Slutade på 82 slag. Den som vann hade 77 slag så det var väldigt dåliga scorer. Ja, banan är inte helt bra, därför dåliga scorer. Jag hamnade på 7:e plats och Roffe kom på 12:e plats i sin A-klass.
 
Vi båda fick nästan solsting efter dessa 2 golfdagar. Jag har haft t o m 3 golfdagar i rad, så man var lite mör i kroppen. Tror det var värmen och solen som gjorde att vi var helt matta. Orkade inte kolla på Melodifestivalen, men det gjorde inte så mycket.
 
Hoppas på bättre tur nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback