morgonpigg

Ingen sovmorgon - fredag

Har sovit över hos Pernilla o Klas under 2 nätter. Kom dit på kvällen, så jag fick bara träffa Lilly då som var vaken. Nils hade somnat runt 18-tiden, för han var så trött. Lilly var så go, men var så himla rosslig i halsen. Inte bra.
 
Första morgonen vaknade Nils 05.19!! Lite tidigt kan jag tycka. Men eftersom jag inte hade träffa honom på ett tag, närmare bestämt sen dopet, så blev jag genast pigger. Vi låg och pratade en massa. Nils berättade om resan till Turkiet. Att flyga högt upp i luften, Bamse som kom och hälsade på och att man kunde bygga sandslott och bada i pool med krokodil. Gulligt.
 
Jag skulle iväg sen och jobba, så jag kunde inte följa med Nils till dagis som han ville. Det fick jag lite dåligt samvete över. Hade gärna velat följa med, men får bli en annan gång.
 
Däremot kom jag tillbaka runt 17-tiden, så vi hann gosa, leka, grilla och äta en väldigt god mat. Men hela tiden fanns en oro för Lilly. Hon var inte bra. Hennes slem som gjorde att hon satte i halsen och inte andades var otäckt. Så tillslut åkte dom in med Lilly till SÖS barnsjukhus.
 
Fredagsmys
 
Nils och jag hade fredagsmys i soffan med Bamsetidning och välling:) Sen var han nöjd och ville sova i sin säng. Han är helt otroligt på det. Att säga till och bara vill bli nattad med en puss o kram. Hur enkelt som helst. Jag var egentligen väldigt trött men kunde inte sova. Var nog lite orolig för Lilly. Fick höra sen att dom blev inlagda. En lättnad för Pernilla o Klas, för att dom tog Lilly på allvar. För hon hade visst kräkts och haft sig inför läkaren, att dom behöll henne direkt. (Bra gjort, Lilly!) Ja, sen står det ju allt hon varit med om tidigare i journalen, så att dom kollade henne lite extra antar jag.
 
Jag somnade tillslut, och hörde sen när Klas kom hem. När vet jag inte. Nils vaknade en gång. Tror han drömde. Men Klas var ju hemma, så han kollade till honom.
 
Blev en tidig morgon igen - fast klockan var 05.58. Helt OK. Nils ville att jag skulle läsa en bok. Jag som hade så trötta ögon. Men det gick över fort och sen låg vi i soffan och läste, gosade och snackade. Mysigt.
Här ett kort på Nils - morgonpigg!
 
 
 
 
Vi fick en mysig morgon tillsammans. Gjorde frukost som alltid består av gröt med lingon, mjölk och olja. En tunnbrödsmacka med ost på. Jag vill ha kaffe och Nils ska hjälpa mig med lattemjölken. Samma visa varje gång:)
Vi hann oxå vara ute en kortis - barfota ute på gräset. Underbar morgon. Sen var jag tyvärr tvungen att ta mitt pick o pack och gå ner till tåget. Var lite svårt att lämna Nils denna gång. Men fick lite bråttom tillslut. Jag fick vänta endast 3 min på pendeln, så det var ju bra tajming. Kom till T-Centralen i god tid och kunde gå ombord på tåget direkt. Med 15 min marginaler. Hann köpa mig en bulle från Gateau - mums.
 
Första klass

Åker idag första klass, men med mjölktåget som tar 4 timmar. Helt OK, för jag har fri surf och biljetten var 50%.
 
Fick nu höra att Lilly o Pernilla får komma hem idag. Skönt att höra. Puss o Kram till Nils o Lilly
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback