vann damgolftävling - cervera

Damgolftävling - Sänkar runda!
Igår spelade jag min första 18-hålsrunda på Alingsås GK. Det är alltid damgolftävling på torsdagar med olika företag som sponsrar. Mycket trevligt!
Denna gång var det Cervera som sponsrade.
Spelade med trevliga damer, Irma och Gun, som stöttade mig för jag fick sånt bra resultat efter 9 hål.
Hade då 23 p!! Helt galet. Men det var slag-golf så man skulle håla ut med max 5+. Hade 2 birdie-chanser. Och MISSADE! Blev så nervös att bollen rullade av koppen - åt fel håll!. Men gjorde par och fick bra med poäng. Sista hålet slog jag in i skogen och tappade bort bollen. Så jag fick gå o slå om. Tråkigt! Slog sen så långt att jag kom ner i vattnet. Slutade sen med 9 slag på hål 18. Vilket gjorde 68 slag som slutresultat. Och det får man ju vara supernöjd efter årets första singeltävling.
 
Fick hålla tal! Inget som jag tycker om. Men det gick bra. Fick som pris en jättefin skål från Kosta Boda ”Basker”.
Ett värde av 699 kr. Fantastiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback