myshelg 16–18 januari

Jag hade en liten myshelg med Pernilla och barnbarnen. Klas var ute på Ålands hav och stimmade runt. Blåste rejält faktiskt.
 
 
Lilly simmar
 
 
 
Sen blev det fredagsmys
 
 
 
 
Och lite dans, om och om igen.
 
 
Lilly pysslar om sin docka.
 
 
Kan själv!
 
 
På lördagen var det härligt väder. Solen sken men det blev lite kallt efter att vi var ute en lång stund.
 
 
Inte mycket snö här. Mest is, så det blev till å ta fram fotbollen.
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi ner till Liljeholmskajen.
 
 
Härligt med en liten snöhög.
 
På söndagen
Jag tog med mig Nils ut till Waxholm för att hälsa på mamma. Vi stannade till vid Plantagen och Nils fick välja ut en blomkruka till gammelmormor. Nils ville så gärna ge en blomma till mamma oxå, så det blev tulpaner till Pernilla. (Passade så bra att få ge, då vi, Roffe och jag, blev bjudna på middag innan vi skulle ta tåget hem till Alingsås.) Nils var på strålande humör hos gammelmormor. Vi åkte ner på stan o handlade lite så att vi kunde göra lite lunch och fika. Blev en riktig mysig dag ute i Waxholm.
Sen hämtade vi upp Malin, i lägenheten på Körsbärsvägen och vidare till Marie, för att hämta upp all packning, eftersom både Roffe o jag hade bott där under några dagar. Och tillslut hem till dukad söndagsmiddag. Blev en jättemysig träff med alla.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback