Hälsar på gammelmormor 12 nov

Nils o Lilly ledig från förskolan
Som vanligt vaknade dom tidigt. Efter frukost åkte vi till Huddinge bad och simtränade.
Denna gång var vi helt själva i den lilla bassängen. Helt otroligt härligt.
Nils kämpade med 3 simtag, sen sjönk han :)
Men båda är så modiga och hoppar från kanten. Vi badade i 75 minuter innan vi började frysa.
Var skönt att basta lite sen. Lilly kunde basta denna gång i den varma.
Vi sa att det var ”Thailandvarmt” (Vi ska resa dit i mars månad)
 
Lunch hos Gammelmormor i Waxholm
Vi åkte direkt ut till Waxholm och intog lite lunch. Jag gjorde plättar i mängder.
Alla åt med stor förtjusning med grädde o sylt.
Mamma busade med barnen, under tiden jag stekte pannkakorna.
Här kastade dom clementin till varandra. Ja, den blev så mjuk sen att den inte gick å äta precis.
 

 
Vinden
Varje gång vi kommer och hälsar på måste man gå upp till vinden. Sååååå spännande att få gå dit.
Finns pappas gamla trumpet kvar i en fin sliten svart väska. Den tycker Nils är så rolig att få blåsa i.
Inte för att det kommer så mycket ljud ut precis. Men han kämpar. Skulle vilja lämna in den för rengöring.

Hoppas Nils blir min nya trumpetfavorit. Jag ska se till att han börjar spela trumpet. Åh va kul

Lilly inspekterar trumpetet.




Lillys lockiga fina hår efter badet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback