Anki o jag firar

Vi som fyllt år
Anki bjöd mig på teater för att vi fyllt år. Trevligt!
Jag ville hitta på nåt gott och trevligt, så jag bokade bord på ”Rolfs kök”.
När vi precis hade satt oss kom dom in med lite bubbel. (Nåt som jag hade bokat på mail vid bordsbokningen)
”Lite bubbel kan väl vara trevligt, sa en servitör”
Anki blev lite förvånad
”Vänta nu”, och såg fundersam ut och tittade på mig
Jag höll masken och vi skålade och njöt av den goda champagnen.
Vi kollade sen på menyn och hade svårt att bestämma oss för allt gott som erbjöds.
 


Helt plötsligt kom en förrätt in.
Anki igen, ”men vad nu da'” och NU förstod hon att jag hade fixat denna beställning.
Blev lyckat!
Och det smakade så himla gott.
Det var en varm krabbsallad med brynt smör, citron & rostad lök. Låg liksom en halv isbergssallad som var lite inkokt, men krabbkött emellan bladen.
 
 
 
Man blev ju mätt av bara förrätten, men vi beställde in en varmrätt oxå



Anki tog en fiskgryta.
 

Jag tog en Råraka med Piteålöjrom & tillbehör
Supergott!
Med ett glas rött till.
 
Sen gick vi på Teatern.
Playhouse på Drottningsgatan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback