Utflykt till golfbanan - onsdag

Efter frukost tog vi en taxi till Siam Royal View där det finns en "9/18 Hole Par 3 Pitch & Putt Golf Coures
 
Nils o Lilly tyckte det var så konstigt att sitta i "bakluckan utan bälte". Det killades i magen i kurvorna. Jösses vilka tvära, djupa, höga kurvor. 

 
500 B kostade taxin. Dyrt tyckte vi för denna korta resa på ca 10 min. 
 
Pernilla o barnen la sig vid poolen medan vi blev upphämtade igen av nån taxi för att åka tillbaka en kort sträcka.
 
 
 
 
Här är klubbhuset!! Man fick välja tre klubbor. En Pitch, Sandweidge och en Putter. En magväska med 10 golfbollar och några peggar. 
Om man slog bort boll kostade det 20 B. 
 
Oj vad jag måste ha slagit hårt! På tredje hålet så for boll plus klubbhuvudet iväg. Hahaha lustig känsla då jag bara hade en pinne kvar i handen. 
Ja, jag vet. Inte speciellt golfklädd. Men grym värme och sol så är det skönt med en liten tanthatt (som Pernilla säger)
Fick gå tillbaka och byta klubba.
 
Här är Tee, utslagsplats!


Klas kollar och bedömer längd. Måste berätta att på första hålet gjorde Klas en "birdie"!! Grymt gjort.
 
 Alla greener är i konstgräs. Flaggan står som på en skål. Kommer man inte nära flaggan så rullar den av direkt ner till Bermudagräset.
Jag fick plikta ett slag då jag hamnade nere vid en Palm med cocosnötter på. 
 
Som sagt va, så kostar det 20 B för varje boll som går förlorat. Och Klas fick problem med sin packning att alla bollar åkte i vattnet. Haha såg lite kul ut. Roffe jagar vattenflaskan. 
 
 
 
Jag gick 9 hål medans Klas o Roffe tog en runda till. Det var en annorlunda och utmanande runda med greener som ligger på små öar. Längsta hålet var på 90 m, det kortaste på 40 m. Jag gjorde 2 par, bl a på hål 7 som var på 77 m. Andra slaget träffade jag flaggan - nästan birdie :) Ja, det var jättekul att spela där.
 
 
Sitter fint med både utsikt och öl
 
 
 
Otroligt gott. Friterade räkor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klas orkade bara en...
 
 
 
Coolt Resort-ställe, men vi bor mycket bättre då man har bättre strand och stan i närheten med alla små restauranger över allt.
 
Tog 5 dagar för Klas att komma in i thaimode

Ser ut å njuta trots utan bälte i bakluckan som Lilly säger. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback