Lördag – åter Devonvale golfresort

Lämnade Kapstaden efter 3 intensiva dagar. Men så mycket vi hann med. Tack Anne-Lie och Sandra för Er gästvänlighet. Lägenheten var fantastiskt fin. Fick eget sovrum & badrum. Vilken terass ni hade. Fanns även P-hus. Reception. Man kände sig så trygg här. Lägenheten låg i mycket bra läge. Typ 10 min ner till Waterfront. Finns många fina kvarterskrogar, SPAR-butik och minicentrum. Som vanligt hinner man inte till å shoppa. Fullt tempo hela tiden. Fast väldigt njutbart och helt underbart. Precis allting. Njut nu Anne-Lie och Sandra av sista tiden i Kapstaden! Vill verkligen komma tillbaka till Sydafrika. Finns så mycket att utforska.
 
Devonvale golfresort
Tog ca 40 min att bila tillbaka till Devonvale golfresort. Checkade in denna gång hos C&M
Eget sovrum och badrum. Asså det kan inte bli bättre. T U S E N   T A C K för er gästvänlighet.
 
 
Utsikt mot poolen.
 
Klubbens golftävling
Anna, en svensk PRO som tydlingen är jätteduktig. Alltid grupper med lektioner. Även har privatlektioner. Något som jag kanske skulle behöva. För fyyyy vilken bedrövlig runda jag gjorde idag.
Roffe laddar inför start.
Vi alla kämpar hårt i värmen. Det tog hårt på mig. När jag tränade innan start-tiden så slog jag så fina bollar. Men sen hände det nåt. I början OK, sen funkade ingenting. S J U K T  P I N S A M T dåligt resultat. Vill någon veta resultatet? Neeeej, orkar inte skriva ner det. 
 
Däremot spelade Margareta väldigt bra igår. Otroligt starkt gjort i denna värme. Jag fick liksom stickningar i kroppen. Drack så mck vatten jag kunde med Resorb i. Ingenting funkade för mig. Men jag njöt av vår bana och miljö. Tog säkert 4,5 timmar. Score-korten lämnades in. Ingen prisutdelning skulle ske. Resultatet får vi läsa på tavlan i morgon. Hoppas Margareta får pris.
 
Direkt hem och vi alla var genomrsvettigs. En kall öl smakade så himla gott. Satte oss ute på terassen. Sen var det bara till å sätta på grillen, potatis och ta en dusch.
 
Blev en god middag som vanligt hos C&M. Hade vinprovning av 2 olika Pinotage-viner. 
Vilken härlig kväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback