Söndag – golf

Vi hade tänkt att få en tidig starttid, men det var helt omöjligt. Var helt fullbokat. Lite synd. Blir så varmt av att spela mitt på dagen. Vi hade en starttid kl 12.00 i a f.
 
Så Roffe och jag bilade ner till ett litet köpcenter för att handla mat och dryck. Vi tänkte bjuda C&M på middag idag. Vi ville ha färsk fisk, men hittade inget. Kollade i 2 matbutiker. Så det blev fryst fisk. En HAKE, typ tjocka frysta torskbitar. Sen fick vi stå i köööö ca 40 min. Helt galet. Ville ju snabbt hem för att vi inte skulle missa starttiden. Dryckesbutiken öppnade visst kl 11 om helgen, så det blev en liten väntan där oxå. Handlade snabbt några fina viner och öl. Sen direkt hem för golf. Damerna mot herrarna - Bäst boll
 
Det var blåsigt och varmt. Banan är krävande att dra en vagn, Och lite trixig bana, men väldigt rolig att spela. Ja, helt enkelt svårt i blåst.
Margareta & jag V A N N !!  Mest Margaretas förtjänst för hon spelade så bra. Grattis till oss :)
 
Sen direkt hem för att fixa middagen. Men först en kall öl på terassen.
 
Middag
Gjorde en förrätt av Tigerräkor. Mumsigt gott med vitt vin till. Sen hade vi gjort klyftpotatis och brysselkol i ugn. Panerad Hakefilé, med brynt smör. Det uppskattades väl. Det blev jättegott.
 
Trevlig kväll som vanligt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback