Torsdag - golf och utflykt

Utsikt från vår balkong
 
En bra start på dagen
En go latte till frukost. Ja, jag hade redan gjort 2 st hemma. Men har ju glömt min lattevisp. Katastrof ju. Men det går bra att micra mjölken. Men denna latte smakade så bra i miljön. Man sitter och tittar ut på första Tee och äter frukost.
 
Blir varmt idag. Första morgonen som det inte blåser när vi äter frukost. 
 
Dessa munskydd
Man glömmer hela tiden. Nu har jag tappat bort min fina tygmunskydd. Det ska på och av hela tiden. Inte kul. Här är det krav att bära munskydd inomhus. Inte när man äter.
 
Golfrunda efter frukost
Vi spelade 9 hål som träning direkt efter frukost. Vi skulle börja på hål 10. Så vackert ute på banan.
Så mäktigt med bergen. Idag var det varmt å spela. Gick sådär. Men vi skulle ju träna bara och tävla - lite. Roffe gick å vann. Jag som ledde hela tiden under rundan. Så det kan bli.
 
Så här plockar man bollar på rangen. Känns lite farligt när alla står och slår ut.
 
Utflykt till Stellenbosch
Roffe erbjöds sig vara chaufför. Claes var kartläsare typ. Parkerade i P-hus och vi gick runt kvarteret lite. Men Claes hittade inte stället vi skulle äta på. Hmmm han har inget bra lokalsinne tror jag, hahaha. Han frågade sig fram och tillslut hittade vi stället. Men tyvärr så var det stängt för renovering. Så synd.
 
 
Kolla killarna som lägger tak. Ingen livlina heller.
 
Vi sattes oss på ett annat ställe och beställde in en Springbok och gott vin till.
Mega-köttstycke med tillbehör. Nja, det var inte vad jag hade tänkt mig. Lite segt, tungt viltkött. Hade hellre tagit en filé. En gång aldrig mer Springbok. Men vi satt och njöt ute i skön värme. 
 
 
Kvällssol från vår balkong
Hann med en solnedgång från vår balkong. Sen gick vi över till C&M och njöt av miljön ute. Vi tog med vin och ostar från vingården vi var på vinprovning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback