Fredag – Millenium golfbana

Började dagen med lite yoga/streching. Fick med mig Bittan på hennes terass. Helt ljuvligt.
 
(null)
 
(null)
Sen lång frukost vid poolen
 
12.45 kommer vår taxi. En taxichaufför som Bittan o Magnus fick kontakt med när dom var här i Portugal under nyår/trettonhelg.
 
Väntar in med ett glas rosé
(null)
 
Väntar in vår lokal shuttlebus till receptionen
(null)
Taxichauffören som Magnus ringde efter kom exakt i tid, 12.45. En chaufför som Bittan o Magnus fick kontakt med i vintras. Perfekt. Han körde oss, ca 25 min till Millenium golf. Vår starttid var 14.33 så vi fick lite tid över med att träna lite. Vi bokade 2 bilar denna gång.
 
Idag spelade vi bäst boll. Magnus och jag spelade ihop. Bittan och Roffe såklart :)
Första 9 hålen var lite smalare. Inga direkt svåra hinder. Jo, träd. Men inget direkt vattenhinder tack o lov. 
Vi gick för det mesta Bittan och jag. Men vid transportsträckorna hakade vi på. Skönt. Perfekt lagom värme mot igår. Då var det en tuff runda i sjuk värmen som man inte är van vid.
 
Heja Bittan – Du leder!!! Och går å V I N N E R MED 33 poäng. Heja dig.
Roffe hade 32 p, jag 29 p och Magnus 26 poäng. Bittan och Roffe vann över oss med 1 upp.
 
Rundan tog ca 4,5 tim. Bokade taxi hem direkt. Vi var så hungriga. Hade ju bara ätit frukost. Så han stannade till på ett stort köpcenter. Vi rusade in och tokshoppade på 10 min, mat och dryck. Gick smidigt. Men inte å hitta hem. Asså vi hittade inte hem i området. Så vi fick åka till receptionen och ta vår lokala shuttlebus hem. Hur svårt kan det va? Kom hem 20.30. Grillmiddagen klar 21.30
 
Grillkungen
Grillade hamburgare och salsichi korv. Gjorde en härlig sallad. Må tro det smakade gott.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback