Torsdag Första golfdag – Ocean

Vaknade tidigt för att Roffe och jag ska ta en shuttle till Supermarket. Men först fixade jag en go latte. Sån tur vad fanns ett startkit med bl a mjölk. Jag hade med mig kaffe o Melitta. Perfekt. 
 
(null)
 
(null)
Tittade runt på utsikten
(null)
Sen bokade Roffe en shuttle bus. Vi shoppade lite snabbt för att sen hem å fixa frukost. Blev en härlig frukostbuffé. Tänk att kunna sitta ute och njuta i skön värme. 
 
Golf Ocean 
Kl 11.30 var vår starttid som Roffe hade förbokat i Sverige. Vi blev hämtade av en shuttle bus ner till receptionen. Bredvid låg 2 olika golfbanor. Vi checkade in och köpte en pollett för att träna lite innan start. 
(null)
Passande symbol – PlåtMagnus står redo
(null)
Bittan och jag tävlar mot Magnus o Roffe. Som första runda kör vi en Scramble. Då har man 2 chanser att slå på bollen. 
(null)
 
(null)
Korthål par 3
(null)
Som ni ser så är Magnus vänsterhänt. Fin utsikt mot havet.
(null)
Nu gäller det att sätta puttern.
(null)
 
(null)
Ja, Roffe ser lite glad ut. Han satte väl puttern som vanligt. 
(null)
Chip in – lugnt å fint så blir det bra :)
(null)
Tröttnar aldrig på utsikten
 
Efter 9 hål – drickapaus
Vi tog en paus efter 9 hål med ett litet glas öl och toalettbesök. Satt kanske 10 min. Sen gick vi vidare för att forttsätta på hål 10. Då kom en golfbil som kollar oss golfspelare – En Ranger. Vi fick skäll för att vi tagit paus. Ett tag trodde jag att vi inte skulle få fortsätta spela vidare. Han förklarade att det finns toaletter på banan och en drickabil som åker runt.
 
 
(null)
 
(null)
 
Hur blev resultatet?
Vi hade 39 p och killarna 37 p. Trots att dom gjorde 2 birdies. 👏👏👏👏👏👏👏
 
(null)
Fy fasiken vad det var skönt å sätta sig. Det var riktigt tufft att gå runt denna bana. Vissa hål hade långa superbackar. Tog hårt på oss alla och i denna värmen. Var över 30 gr. Helt sjut varmt. Men superfin bana.
 
 Blev en shuttle hem och jag gjorde direkt ett litet tilltugg. Kände att man behövde det. Smakade så gott. Och ett pooldopp så klart. Underbart.
 
(null)
 
Sen blev det 20 minuters vila – powernap för Bittan o mig.
 
Roffe och Magnus körde lite mer whiskey och förberedde inför grillmiddagen
(null)
Vår grillmästare ❤️
(null)
 
 
(null)
Titta vad vi fick till det. Mumsigt gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback