2-timmars uteritt - islandshästar

Jag bokade in en 2-timmars uteritt på islandshästar på Västanvindens Islandshästgård vid Öijared.

Vilket väder! Helt fantastiskt!
Samling 10.30. Hästarna delades ut och jag fick Skjoni, som betyder scheck - brun och vit. Jättefin.
Man skulle rida parvis, och jag fick rida först tillsammans med ägaren, som även hade en häst till som skulle tränas.


 
Åh, vilken känsla! Blev mycket tölt och vi red på fina vägar. Lite för mjukt än så länge att vi fick ta det lite lugnt. Ibland sjönk man ner i leran. Vi red sen igenom Öijared golfbana, den ”gamla banan” som hade städdag idag. Jag kan berätta att där var greenerna så perfekta och GRÖNA. Banan är stängd fortfarande men de andra banorna öppnas idag. 

Nåväl, vi stannade till och hästarna fick en paus. Vi fick lite dryck. Smakade gott i värmen. En jätte härlig ridtur i stråååålande väder och jätte fin trygg häst. Lär bli fler ridturer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback