kräftor hos mamma

 
Mamma önskade kräftor
Så jag köpte svenska smålandskräftor på ICA/Metro på Täby Centrum som hade specialerbjudande.
Och 2 st krabbor.
Men så hörde Lasse att vi, Malin och jag, skulle komma ut och äta kräftor och ville oxå komma dit lite spontant med Axel. Så jag var tvungen att köpa ytterligare 1 kg kräftor. Jag kunde då inte låta bli att köpa nykokta kräftor på Östermalms-hallen.
 
Malin kom med hunden Jinni. Mormor hade ju inte träffat Malin på 8 månader. Vi satt ute på altan och fikade. Så mysigt.
 
Mamma dukade upp med finporslinet. Så vi blev helt plötsligt många runt köksbordet. För Lasse tog med sig Axel, Toja och Ella. Så det blev en riktig festmåltid! Och hade massor att prata om.
 
 
Ååååh vilka goda kräftor!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback