stockholm 26-30 maj

Åkte upp till Stockholm med Anki den 26 maj. Tog 07.00-tåget upp. Man var ganska mör efter denna tuffa tjejhelg. Eftersom jag redan hade bokat en plats i tyst vagn och Anki bokade senare så blev det att vi satt i Café-vagnen och pratade hela resan upp. Nog första gången som jag började må illa. Känns som Café-vagnen gungar lite mer faktiskt. Anki träffade på sin chef där, som veckopendlar just nu. 
 
Resan upp gick bra och jag fortsatte färden till Waxholm för att hälsa på mamma.
Jobbade sen med Taktil massage på eftermiddagen och kom hem på kvällen till Pernilla o Klas.
 
Äntligen fick jag träffa Nils o Lilly. Det var 3 veckor sen sist. Barnen vaknade tidigt och det tog en lång stund innan Nils vågade gosa med mig. Nils var ledig från dagis, men tyvärr blev Lilly sjuk. Men vi hann med att bada, Nils o jag, på Huddingebadet. Så himla roligt att se Nils vara som en fisk i vattnet. Vi badade nog 1,5 timme utan problem. Tillslut började vi frysa och gick upp, Vi skulle hem o passa Lilly, då Klas skulle iväg.
 
Tyvärr blev dom båda sjuka så det har varit en sjukstuga till o från, hela veckan. Så trist. Och vädret blev kallt o jäkligt. Var ju så varmt när vi kom upp. Riktigt väderomslag.
 
 
 
 
Utflykt till Zeta trädgård

Vi skulle bara åka dit för att köpa lite blommor till altanen. Men det var sjukt mycket folk och vi bara orkade inte stå i kö för att köpa blommor. Blev en utflykt ifrån sjukstugan. För lite Alvedon gör susen :)
 
 
 
 
och en fikapaus. Supergott, men ont om platser.
 
 
Lunchtajm
Blev faktiskt lite skönt på torsdagen, så jag tog ut Lillys stol och vi åt lite yogurt. Lilly helst själv:)
 
 
 
 
 
Täby Centrum - fredag
 
Jag hade kundmöte och Nils följde med mig. Bara för att få göra nåt annat. Regn o rusk idag. Men vad gör det när man sen kan gå in till BR Leksaksaffär. Här gick vi omkring under 1 timme och provade på lite saker. Byggde med lego, spelade fotbollsspel m m.
 
 
Sen gick vi till Hemköp som hade öppningserbjudanden. Uffe som byggt om butiken eller varit projektledare som det kanske heter. Och Emilie som fått en tjänst på grönsaksavdelningen. Så vi hälsade på där en kortis innan vi åkte hem igen.
 
Jag flög hem sen på kvällen. Gick hur smidigt som helst, då jag fick skjuts ner av Pernilla o barnen till Liljeholmen. Tog Arlanda bussen därifrån och flög på ca 40 min ner till Landvetter, där Roffe hämtade upp mig.
 
Idag har jag fått barnens förkylning - suck!
Men det har varit mysiga dagar ändå med alla där uppe
 
Ses snart igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback