alla hjärtans dag

Alla hjärtans-frukost

Med mina små älsklingar!
Pernilla hade lagt ut bokstäver med alla våra namn och en massa hjärtan. Sen bakade hon lite croissanter. Vi öppnade burken av Barbros goda egengjorda grapemarmelad. Ja, marmeladburken var till Roffe egentligen, men vi tjuvsmakade. Gott!
Ja, det var en mysig frukoststund med familjen innan jag skulle åka hem efter 11 dagar med barnen. Som vanligt lite svårt att lämna dom, men också skönt att få komma hem:)...
... till Roffe, till träningen, till sängen, till våren, till sovmorgonen :)

 
 
Blå tåget

Tog Blå tåget hem som gick 12.55 fr Centralen. Fick fel säte - man åker baklänges! Inte bra för mig. Men jag kunde byta tack o lov. Men sen berättade dom i högtalaren att det var en pianist vid pianobaren. Så jag tog mitt pick o pack och satte mig där i stället. Så himla mysigt med god öl och bara sitta och lyssna till pianolir. Hela resan tog 3 timmar och tiden gick så fort. Man kunde surfa lite med Ipaden, prata med trevligt sällskap, lyssna på fin musik. Många låtar som man känner igen som pappa alltid spelade. Ja, riktigt fantastiskt.
 
 
Hade cykeln vid stationen, så det tog bara några minuter tills jag kom hem. Och då fick jag en stor överraskning. Asså, helt galet vilken syn!!
 
Där står Roffe och eldar i en stor badtunna. Hahahaha, helt otroligt. Grannar stod i fönstret och ville kolla min reaktion. Ja, det var inte klokt. Roffe hade visst hållt på hela dagen med att fylla tunnan med vatten, fr 3 grader till 40 grader och det rykte så att alla grannar såg badtunnan på gården. Tur att inte vår hyresvärd, Ulrik var hemma :)
 
 
 
 
 
Så på kvällen kunde man krypa ner i 40 graders vatten. Superhärligt! Men lite bubbel av Pol Roger. Vi firar 18 år just idag! Otroligt, var tar tiden vägen?
TACK ROFFE för denna överraskning!! Du är BÄST!
 
Sen kom familjen Guzman. Endast Anna och Alma med kompis Alma vågade bada. Vi hade flytljus som jag hade kvar från vårt bubbelbadkar vi hade i vårt hus tidigare. Alma tyckte det var häftigt då ljuset skiftade i färg.
 
Ja, detta var riktigt mysigt. Tror jag ska önska mig en riktigt jacuzzi av vår hyresvärd!!
 
Sen kan man faktiskt grilla oxå med badrock på!
 
 
Blev god middag med grillat kött, skaldjur och Chablis. Vilken dag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback