Morgonstund på Loviks


2:a natten som vi sover över här. Igår vågade jag absolut inte vara här själv. Idag inga problem, märkligt nog. Ljuvlig morgonsol o fågelkvitter. Roffe har sin sista jobbdag idag innan semestern börjat. Härligt!


Kvällssol kommer till denna plats. 


Denna bild tog jag i onsdags em. Har ännu inte blivit något dopp i Mjörn. Men snart så😉
Hittade då under min runda både blåbär o kantareller. Mums!!




Målat klart
Anna målade klart igårkväll uppe på övervåningen. Blev så himla fint. 
Blir Maya och Almas kryp-in och med extra säng för kompisar. 







Kyl o frys

Ny bänkskiva som Roffe fixat. 


Färskvatten i den högra tillbringaren men kran på. Jätte fin. 
Men vi har nu fått igång vattnet, så nu har vi faktiskt rinnande vatten från egen brunn. Vill dock inte dricka än, då det stått stilla under 5 år. Men det känns riktigt lyxigt att ha rinnande vatten här. 

Vårt sovrum


Klädhängare av en träräfsa i vårt sovrum. Tips fr Ernst😉 (eller egentligen fr Lena när hon var här på besök)

Anna o Les sovrum med öppen spis. 



Bordet som jag kan ta hur många kort som helst på. Så fint. Bänkar ska göras sen. Virket kommer härifrån ladan. Gubben som bott här innan gjorde Loviks-ekan. Mycket omtalad här. 


Skön sitthörna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback