Släktträff - Waxholms hotel

Brunch på Waxholms hotel den 21 februari
Det började med att Uffe skulle ha en liten familjemiddag för Cecilia och Emilie, för att dom hade kommit hem från sin back-packer-resa i Sydamerika. Slutade med att vi blev 25 personer!! som kom på Brunch till Waxholms Hotel mellan kl 13.00–15.00. Det blev kort och intensiv släktträff, där alla ville prata med alla och samtidigt hinna äta lite oxå emellan.
 
Mamma som länge hade pratat med oss barn, om att få bjuda oss alla på nåt trevligt. Jag har sagt flera ggr att det är omöjligt att få till det. Tji fick jag!! På kort varsel lyckades Uffe samla hela detta gäng på en jättelyckad träff. Kul initiativtagande Uffe!!
 
Uffe nämnde via ”Messenger” och detta spreds direkt och visade sig att alla syskon ville komma med familj. Jag hade planerat att vara uppe denna vecka, men hade bokat tåg hem på lördagen. Så när jag fick höra att så många skulle komma, ja, då var jag ju bara tvungen att boka NY tågresa hem – på måndagen i stället.
 
Även Viktorias föräldrar, Nils-Åke och Sylvia var här uppe på besök, så dom passade ju dom på att komma med, så klart. Jätte trevligt! Och Roffe lyckade komma oxå! Ungefär som ”Gubben i lådan”, som nån sa. Hahaha. Var inte meningen ifrån början, men han var tvungen att åka upp för att jobba lite i Danderyd. Och passade på att titta ut till Waxholm för en stunds samvaro med Brunch, innan han fortsattde jobba och tog tåget hem sent på kvällen. Även Emelie hade ett tåg att passa, ner till Malmö. Hon har börjat plugga i Lund. Spännande! Så alla kom från olika håll och kanter. Fantastiskt tycker jag.
 
Ingrid kom något senare oxå. Även här sa nån att det såg ut som ”tomten kommer”. Med ryggsäck och mössa. Såg lite roligt ut.
 
Ja, vilken lyckad träff det blev!
 



 
 
 
Härligt kort på systrarna, Ingrid 89 år och mamma Astrid 87 år. S K Å Å L ! !
I bakgrunden verkar dom ha MYCKET trevligt. Victorias föräldrar, Nils-Åke och Sylvia sitter och pratar med Roffe. Fint och glatt kort tycker jag!

 
Mamma provar sina nya glasögon. Inte helt nöjd! :)

 
Blev sen fika en trappa upp. Allt blev så bra. Egen hörna vid maten och sen helt själva på övervåningen för kaffe o kaka.



Emilie, Lotta och Uffe
 
 
Axel, Ella, Pernilla, Lilly, Nils och Marcus.

 
Klas funderar nog lite om Marcus uppfinning. Han hade den med sig och visade upp sin prototyp för oss alla. Coolt, Marcus! Jag önskar dig lycka till - verkligen!
Lasse pratar med Cecilia som precis kommit hem från sin långresa. Har följt deras blogg under resans gång. Fantastiskt !
 


Två tanter på vift som nån sa :)
 
 
Solen sken i Waxholm. Underbart! Ingrid, mamma, Lasse, Malin och Daniel.



Inte ofta jag är med på bild tillsammans med Malin :)
Magnus och Klas i bakgrunden och Lilly med mamma Pernilla
 

Vi som kom var;
Ingrid, Astrid, Nils-Åke, Sylvia, Viktoria, Lasse, Ella, Axel, Uffe, Lotta, Emilie, Cecilia, Joel, Anton, Pernilla, Klas, Nils, Lilly, Bittan, Magnus, Marcus (tyvärr inte brorsan Tobias), Roffe, Malin, Daniel och jag.
Vilket gäng!!

Kommentarer
Lasse säger:

Vilka härliga bilder! Jättekul att träffas allihopa! :)

2016-02-23 | 20:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback