Måndag

Ännu en underbar morgon man vaknar till. Blå himmel. En vanlig vardag för försvarsdepartementet. Dom samlas utanför porten och pratar spanska så himla fort. Vår sista vardag här på Mallorca. För i morgon reser vi hem igen.
 
Jag tog en härlig promenad igen. Inte lika blåsigt. Så det blir nog beachen större delen av idag.
 
Självklart gick jag förbi lokala affären och köpte lite gott nybakat bröd, solmogna tomater och apelsiner som kostar 1€/kg. Så gott å pressa lite juice.
 
Vi ska bara göra några små ärenenden först innan stranden.
 
 
Bussturlista till flygplatsen
 
Har ringat in vår hållplats. Ligger 2 minuter från där vi bor. Perfekt!
 
Vin från Saluhallen
 
Fått lite tips av Robert, min granne, som är vinexpert. Så det blev ett Rosé och ett rött från nån vingård härifrån, som jag ska packa ner i resväskan.
Marie blir alldeles nervös på mig. ”Tänk om flaskorna går sönder”
 
Sista dagen på stranden
Vi köpte en kokos, kostade 4€. Inte speciellt billigt kanske, men det smakade gott att dricka lite kokosvatten och sen äta kokos i små bitar, i värmen.
 

 
 
Avslutade med en middag på Anima Beach
 
Blev var sin öl och en wok, som vi delade på igen. Alldeles lagom.
Tack för detta trevliga ställe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback