Hemresan

Nån dåre ringde på min telefon på natten från Sverige!
Jag trodde det var min väckarklocka så jag rusade upp och började borsta tänderna.
Det tokiga var att Roffe hade båda telefonerna på sin sida för laddning så han stängde ju av ringsignalen. Men i själva verket så svarade ju han på samtalet utan att veta om det. 
 
Roffe sa "klocka är ju bara 02.08!!!"
Suck, så det var bara till å lägga sig igen för vi skulle upp 05.30 var planerat. 
Jag hade svårt o somna om och låg och tänkte på hur länge blev samtalet egentligen. Det första jag gjorde när det var dags att gå upp igen, var att kolla samtalstiden. 
Blev 28 sekunder till Thailand. 
 
Nåväl, alla hade sovit gott. Ovanligt fina rum med ny inredning o badrum och en TYST aircond. (Så här skulle vi haft på förra hotellet som var under all kritik på många saker, tyvärr. )
 
Ingen var sugen på hotellets frukost ;) 
Blev en kopp pulverkaffe i receptionen.
 


Där träffade vi på två kvinnor varav en skulle till flygplatsen så vi erbjöd henne plats på vår bokade taxi som kom 06.20.
 
Hotellet kostade 250 kr/natt inkl transfer. Otroligt billigt då det var 2 dubbelsängar! Men vi bokade en egen taxi, så vi fick 40 min mera sömn för 190 B - det var det värt!!



Incheckningen blev smidig och vi alla kom igenom utan problem. Inte heller någon övervikt, för ingen av oss hade tokhandlat i Bangkok. Man orkade liksom inte. Kom på att det får bli nästa gång. Då ska jag nog stanna 3 dagar i Bangkok. Köpte mig en Yogamatta. Kul! Roffe några T-shirs.
 
Flygresan hem tog 10.50 (mot 8.30 ner) med nytt fint plan med Finnair. Maten var inget god. Lite mer taimat men inte ens ris åt barnen denna gång. Pernilla hade med sig lite chips och kakor. Det gick ner. Barnen var helt otroliga på att sitta still så länge. Lilly sov en längre stund medans Nils plöjde igenom en massa filmer på sin pekskärm som han hade framför sig. 
Landade i Helsingfors (nu 5 Tim tillbaka) och barnen fick benen full av spring. Dom var tokglada att få springa runt en timme innan nästa transfer gick till Bromma. Fy, det var ett litet propellerplan på 18 rader av säten. Knöktrångt!! Nils o Lilly fullständigt somnade och gick knappt å väcka dom sen.
 
Fick höra nu att dom sov hela vägen hem, (Per hämtade fam Borgholm) barnen sov vidare i sina egna sängar till kl 01.00. Då blev det visst TV på natten. Vet inte hur länge;)
 
Malin fixade en Uber till oss som kom direkt och vidare till Marie.
Superlyxigt!!! Tusen tack Malin o Daniel!!!
Vi hade tänkt o släpa på all packning kommunalt med tre byten.
Nej, det var fantastiskt och smidigt.
Stockholm så otroligt vackert. Solen lös så vackert på Stadshuset med kvällssol.
Kom fram ca 17.45 till Marie
 
Blev bjuden på god middag och rödvin. Sen sov vi kl 21.00 (03.00 vår tid)
Vi vaknade 05.30 och var pigga.
Tack för allt Marie!!
 
Nu sista sträckan med tåg. Flyter på hör o blir framme i Alingsås 11.35 där Sara möter upp oss.
Perfekt
 
Vilken superresa det blev!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback