Idag fyller Roffe år

Grattis Roffe!!
 
Blev inte kaffe på sängen utan kaffe på vår lilla balkong😘❤️🌷🍾☀️
 
Min nya yogaplats
Helt OK va?
 
Roffe o jag tog en morgonpromenad innan frukost. Självklart ett dopp i havet. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Det är så himla fuktigt ute att linsen blir alldeles dimmig. Man får hela tiden torka av och snabbt ta ett kort.
Ca 90 % luftfuktighet vissa dagar.
 
 Frukost
 Vid halv tio är det sån värme. Man blir alldeles klibbig. Se på Pernilla😘


Vilken skillnad på frukost 😟
Saknar min papaya och ... Och ...
Men men, vi får äta en god lunch på nån strand sen. Nu ska vi göra en utflykt!
 
Utflykt till Bang Bao
 
 
Väntar in alla utanför hotellet för att ta en taxi ute på stan till södra delen av ön. Vilken risig taxibil vi fick och vilka krokiga backar. Fy, det var lite läskigt. 
 
 
När man väl kom fram så gick man ut på en lång pir med fullt av små butiker och restauranger. Väldigt speciellt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man gick på smala bryggor till olika ställen. Lite läskigt kändes det ibland. Här är ut till Buddha-restaurangen.
 
 
 
 
 
Man badade tydligen här. Man kunde t o m hyra en liten stuga ute på bryggan för säkert en billig penning.
 
Jag köpte supergoda små cocos-pannkakor. Hon gjorde runda halvor och la i lite lök, majs och nåt annat och la ihop till en boll. Krämig och jättego. 6 st för 20 B
 
 
Här fiskas det...
 
 ... och meckar med sin motorcykel
 
som Nils och Roffe kollar på.
 
 
 
 
 
 
 
Lunch på en Buddha-restaurang
Vilket coolt ställe o vilken god mat vi åt. 
 
 
 
 
Man sitter på kuddar på golvet. Benen hänger ner mot vattnet. 
 
Det är varm och lång väntan på maten. 



Men när den kom så smakade det super gott! 
 
 
 
 
 
 



Softar lite efter maten. 
 
 
Sen blev det lite shopping.
Nils köpte riktiga simfenor för sina egna pengar.
 
 
 
 
Superstolt kille som genast ville hem till poolen.
 
 
Innan taxiresan hem skulle jag köpa med mig en papaya och en mango. Slutade med att jag fick en smoothie. Ja, som vanligt lite missförstånd med språket. hahahaha så det kan bli. Men supergo va den och kanske precis vad jag behövde i denna grymma värme vi har.
 
 

 
 

Kommentarer
bittan säger:

Grattis roffe på din födelsedag :)!
det e fortfarande din födelsedag här hos mig!
grattis kram fr biitttaann

Gu jätte härliga fina kort kul se men hur svårt ta fina kort när barnen e så otroligt söta... jaa joo klas o roffe mm är ju oxå rätt så söta
Underbar miljö, känner igen mig i allt, mat, stränder, vyer ja precis allt... thailand är ju häftigt ställe uppleva!
kram fr mig och säkerligen mange som då inte är hemma just nu...
Hälsa alla

2016-03-11 | 22:13:05
Susanne Gustafsson säger:

Hej!
Ge Roffe en stor grattis kram från mig ( lite i efterskott)
Vilken härlig semester ni har , har ju glömt att du har din blogg Gunilla . Men nu kan jag hänga med dig den sista veckan . Du får njuta för mig oxå . Nu är det dags att gå upp här hemma en mulen dag men solen kommer nog fram snart . Snö och +1 grader - friskt väder . Sköt om er kram Susanne

2016-03-12 | 07:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback