Golfsäsongen har börjat

Först var vi på Äppelgården över Kristihimmelsfärdsdagen med ett härligt gäng.
Roffe och jag blev inbjudna av Susanne o Lennart som ordnat denna helg tillsammans med Kerstin och Claes.
Det var 8 par som bilade ner till Båstad, tidigt torsdag morgon, från olika håll o kanter.
Vi fick en superhelg med stråååålande väder.
 
Kommer lägga upp lite bilder från denna helg sen.
 
Måste få lite mer info från Susanne :)
 
 
Seriespel D50 – 17:e maj
Ja, så var det dax med seriespel för D50
Vi spelade i Onsjö GK, utanför Trollhättan
Jag samåkte med Barbro så det var ju perfekt. Hon hade glömt sina golfskor så Barbro fick köpa nya.
Vädret var härligt. Vi började med en lunch ute i solskenet, innan det var dags att slå ut.
Men jag fick problem med min mage. Jag hade ätit nåt olämligt, att jag bara gick å rapade.
Magmunnen är liksom öppen och jag får uppstötningar och måste rapa. Mycket otrevligt i sällskapet, men jag kunde göra det i smyg. Det störde inte direkt spelet, men kanske lite. Mådde lite dåligt under 12 hål faktiskt.
 
Spelade lite dåligt i början då spelet går ut på att man måste håla ut. Det kan ju innebära hur många slag som helst ju. Blev nog lite nervös i början och fick för många slag på de första hålen
Men sen lyckades jag göra 2 par och EN BIRDE på 13:e korthålet.
Det är ju alltid kul.
 
Spelade med glada, roliga, tokiga Kerstin som jag lärt känna lite genom Susanne o Lennart. Det var en jätte rolig golfrunda tillsammans med en kvinna från någon annan golfklubb. Vi var alltså 3 i bollen.
 
Ja, Kerstin var så pass bra att hon gick å VANN. Asså, sista hålet gjorde hon en sån läcker BIRDIE-ship och satte den direkt i koppen från ett långt avstånd. Så coolt1
Hon blev så glad, så glad, för det hade gått lite dåligt på slutet. Med typ luftsving och andra konstiga slag.
 
Så Kerstin vann BRUTTO och
jag vann NETTO med 75 slag.
 
Fick en trött liten solros och ett presentkort på 250 kr. Tack för det!
Yes, nu har tävlingssäsongen börjat
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback