Resdag – Tisdag 31 maj

Märklig, men just idag, 31 maj, för 3 år sen, flög jag ner till Mallorca från Landvetter. Landade en timme före Malin och mamma som kom från Arlanda. Vi kom ner sent på kvällen och jag hann checka in innan dom kom. Vi reste med VING och bodde på Sunwing Prime hotell. Här vår utsikt från balkongen mot havet.
 
 
 
Och idag, 31 maj, flyger Marie och jag hem från Mallorca. Med VING. Vi har provat att bo i lägenhet, väldigt centralt i Palma och försökt leva väldigt billigt. Vi har haft en super lugn och skön vecka. Bara slappat och njutit i härlig miljö.
 
Trots att vi gick upp tidigt idag, så blev det ont om tid. Trots att vi har städhjälp, så måste det plockas ihop lite och slänga sopor m m.
 
Men 09.15 lämnade vi lägenheten och fick bara vänta på bussen i 2 minuter.
Kostade under 5€/pers (20€ för taxi)
Det var hur smidigt som helst att ta bussen ut till flygplatsen. Den var proppfull visserligen och det var varmt, men det tog ju bara ca 15 minuter, max.
Att lämna lägenheten till att checka in väskorna och gå till kontrollen tog 30 min totalt. Helt otroligt!
Jag var lite nervös faktiskt, för vi hade för mycket bagage-vikt.
Man får max ha 20 kg inkl 6 kg handbagage. Lite nytt med vikten.
Vi hade 20 kg EXAKT på vår gemensamma resväska, sen var sitt handbagage över 6 kg, och var sin handväska och min dator. Det vägde föööör mycket totalt! Men det var en svensk kvinna som fixade bagage-taggen utan större kontroll på handbagaget. Vi hade ju checkat in kvällen innan, så det blev ju bagage-drop-kön, som var nästan tom. Mycket smidigt!
 
Men sen skulle man genom säkerhetskontrollen.
Där stod vi ganska länge och mitt bagage gjorde dom en rejäl kontroll på. Dom kollade mina händer, kläder, datorn, väskan, jag allt möjligt. Hmmmm?? Såg jag nervös ut???? Ja, kanske lite, för jag hade några apelsiner med mig oxå i mitt handbagage :)
Men allt var lugnt - så klart!!
 
 
 
Pust, en liten selfie på oss innan vi gick ombord
Kl 12.15 gick flyget och landade 15.50 på Arlanda.
 
Tack Marie för superhärlig vecka!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback