Dag 3 - Kim Beach

Vaknade först typ 06.30. Satte på kaffe. 
Gjorde lite solhälsning ute på altan. Ljuvlig morgon. 
Måste först berätta att vi träffade på fam Sahlström fr Alingsås. Anna o Leslies vänner. 
På vår lilla restaurang här igår kväll. Världen är allt bra liten. Dom bor i andra området men har vänner här i vårt område, Thailand Dream Village. Ska besöka dom innan deras hemresa på måndag. 
 
Blev morgonpromenad med SoL. Roffe sover då som bäst, då han är lite vaken om nätterna. Här några bilder fr vår promenad. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Blev en timmes promenad.
 
(null)
 
Denna orm såg jag igår när vi körde scootern. Då var den riktigt limegrön o lite tjock. 
Giftig??
Idag var den soltorkad. Kanske en delikatess här i stan.
 
Blev lite yogastrech, dusch, pooldopp och en härlig frukost efter. 
Sen packade vi ihop badkläder för dagens utflykt. Då hittade inte Roffe sin plånbok från gårdagens hemresa. Skylde på mig. Och vips så kom jag ihåg att jag hade lagt den på ett "safe" plats - min kameraväska. Såja såja "soja soja". Stämningen var så där. Men allt löste sig ju:)
 
Kim Beach
Vi tog våra scooters till denna Beach. 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Mangodrink - alkoholfri
 
(null)
 
Massagestället i bakgrunden. Susanne o jag tog en tim oilmassage. Annorlunda massage idag. Men såååå skönt. 
Sen lunch med gänget. Ingår en Singha så klart. 
 
Vilken härlig dag på stranden.
 
 
Skolbuss
Jag vet att Pernilla vill så gärna bo här nere i Thailand under några veckor nån gång i framtiden där barnen kan gå i skola. Har nu träffat på lite barnfamiljer som gör sånt varje år.
Ban Phe har en superbra skola.
Vi fick se skolbussen komma där föräldrarna lämnade över sina barn som går både i förskola och skola upp till 9:an.
 
 
Pernilla, satsa på detta :) Mormor hänger på, hahahaha, när inte Klas kan stanna längre.
 
Middag på Bistro Safir
Vi tog våra scootrar och åkte iväg till annan restaurang. Bistro Safir. Svenskägt.  
 
(null)
 
 
Supergott.
 
Sen blev det spelkväll.
 
(null)
Avslutade kvällen med en Mojjitos-drink som vi beställde i baren och tog hem på altanen. 
 

Kommentarer
allenheim.blogg.se säger:

Hittade den här bloggen och så kul att läsa om TDV då vi har hus på trean. Min son sitter på skolbussen, han gick hela säsongen på skolan och så även i år 😄

Svar: Tack. Min dotter skulle så gärna prova att bo i Thailand och låta barnen gå i skolan, 7 och 9 år. Men får inte med pappan än. Ska kolla din blogg sen. Trevligt.Ska nu ha fokus på en annan blogg, https://vintutarna.blogg.se/
Reser med ett tjejgäng. Denna gång till Kanarieöarna.
Kom av mig lite, då det hände en tragedi precis när vi kom fram förra året till Italien. En av vännernas man dog i hjärtinfarkt på Kanarieöarna. Nu gör vi ett nytt försök med gänget. Denna gång har vi hyrt ett hus där.
Ha det gott
Gunilla Borg

2019-10-24 | 04:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback