Golf Royal Lakeside

Bara tre golfare
Vi blev bara 3 som golfade idag. Roffe var väldigt sjuk i tarmen. Han började insjukna redan igår. Väldigt ledsamt att han missade denna golfdag på en av Thailands bästa golfbanor, Royal Lakeside.
 
 
Här har vi Lennart och vår bästa golfarrangör Patrik Kaarbro.
 
 
 
 
 
 
Parputt – då blev det en ”high-five” med min caddie. För hon var verkligen del i par-puttern då hon visade vägen. 
En till par-putt! Shit vilken bana. 
Närmast hål blev det tillslut. Men det visste jag ju inte då. På ett par 3-hål (så klart) 
 
 
Här hände ett märklig slag. Bollen hamnade i vattnet. Lennart lyckades fiska upp bollen, men...
råkade tappa bollen ner i ett hål: Fick aldrig upp bollen igen. Sååå lustigt.
 
Supertaggad Lennart. Tror han gjorde en birdie på detta hål.  
Herregu, par igen. Galet ju.
 
 
 
Heja Susanne, men du hade ingen bra dag idag. Synt. Bättre nästa gång (eller nästa år här, hahahaha)
Sååå nära.
Igen :) Parputt! Var faktiskt supernära en birdieputt. Stannade precis vid hålet. Vägrade rulla i, tyvärr.
 
 
Men Lennart lyckades göra en BIRDE-putt.
 
Så det blev ytterligare ett minne från Jomtien Golf. Grattis till BIRDIE-putten.
 
Fick pris under lunchen för NÄRMAST HÅL. Kul. En voucher som man kan äta på restaurang Akvavit
Blev faktiskt vid 2 tillfällen av 4 där jag kom närmast flagg för damer. Väldans roligt.
 
Prisutdelning
Patrik kom fram till vårt bord och berättade att vi skulle förbereda oss för ett TACK-TAL. Jag tittade på Lennart och sa ”det är du Lennart”. Lennart sa ”nej, det är du Gunilla”
Asså jag blev skitnervös att jag fick tårar. Klarar inte sånt här. Att hålla tal till ett stort sällskap på ca 50 par som deltog. Fast ingen av oss visste vem som skulle behöva hålla tal.
Slutade med att Patrik nämnde mitt namn. Jag VANN med 75 slag. Och vann 2 ggr för närmast hål. Fasiken vad glad jag ändå blev. Vilken runda jag gjorde. Vilken lyxig bana. Sååå himla kul att spela golf då. Men att hålla tal var läskigt. Det var väldigt synd att inte Roffe fick uppleva denna dag. Jag som spelade så bra mot igår. Ja, golf är en märklig sport. 
 
 
Och så VANN Lennart med 69 slag. Grymt bra gjort. Vi båda fick prispengar i Bath :) 
Det räckte till vinflaska som vi firade på hotellrummet och till restaurangbesöket på Akvavit på kvällen.
 
Vilken toppendag det var. Vilket avslut på vår resa. Helt fantastiskt allting. I morgon reser vi hem igen. Till snö och kyla. Skulle lätt kunnat stanna kvar ett par veckor till. Har njutit sååå himla mycket och fått massor av energi. Precis vad vi ALLA behövde tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback