Jomtien

Jomtien – 26–30 januari
Våra sista dagar bokade vi in oss i Jomtien för golf, genom
Patrik Kaarbo, Jomtien golf & trnasport service
www.jgts.se
 
Vet inte vad vi åkte igenom, men jag tog ett kort på dessa filurer. Ja, det var en stad full av aktiviteter dygnet runt. Vet inte om jag skulle orka bo här en längre tid. Och på hotell, men det var helt OK.
 
 
 
Grand Jomtien Palace
Där vi kunde öppna upp till varandra. Kändes lite trevligt så man kunde ha lite koll på våra bästa resenärer och reseledare.
Men nu tog jag över som reseledare, för det var jag som hade bokat in dessa 3 golfdagar och haft kontakt med Patrik. 
 
Men först fyllde vi kylen med MJÖLK, till kaffelatte på morgonen, lite frukt och öl så klart.
 
Tog en svalkande öl efter denna långa resdag vi haft idag.
 
Annorlunda reklamskylt från Coca Cola. Något som jag aldrig dricker tack o lov.
 
Frukt och vinstund 
Papaya, mango och physsalis - såååå gott. 
Och så lite vin till, innan Nattmarknad
 
 
 
 
Vi hann med lite solnedgång. En strand precis utanför hotellet, men såg inte så inbjudande ut. Då vi hade varit på Koh Chang och Koh Samet. Blev faktiskt aldrig ett dopp här i havet. Blev fokus GOLF.
 
 
Bananpannkaka på stan
Något vi längtat efter – länge.
 
 
 
 
 
Sitter på en parkbänk utmed havet. Smakade sååå gott.
Man kunde bara hoppa på en Tuktuk. Kostade 10 Bath och du plingade när du skulle hoppa av. Kunde åka ända upp till Bangkok.
 
Något som Susanne och jag höll på att göra då vi skulle på en egen kvällstur sista kvällen i Jomtien. Vi tänkte shoppa i riktiga butiker. Herregu vilken färd. Vi åkte och åkte och det blev mörkare och mer obebott och närmade oss motorvägar. Tänk om vi inte hittar hem?? Så vi hoppade av efter en lång tur. Och lyckades hitta en tuktuk för att åka tillbaka. Pust och ingen shopping. Inte nåt!!
 
Nattmarknad
 
 
 
 
25 Bath för en fruktdrink = ca 7 SEK.
Vi bara strosade runt på ett ställe. Köpte ingenting. Bara kollade läget. Gick hem sen för det var dags för lite nattsömn innan ny golfrunda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback