Fredag - Devonvale

Frukost som vanligt. Denna gång satt vi inne för det blåste så. Idag ska vi slå ut 12.50. Vi hade tänkt å spela på annan bana, men Claes har inte lyckats boka tid. Så vi blir hemma idag.
 
 
Vågar man ta hem lite Brazilian Pepper?
 
Familjegolftävling
Vi bestämde oss för att tävla familjevis under de dagar vi kommer spela golf tillsammans. Det blev Bäst boll.
 
Men först var jag själv vid poolen 1 timme innan vår starttid, för att ha mental golfträning :)
Det var ingen bra idé, för jag spelade uruselt. Jag som var så taggad att slå ut. Som vanligt skönt väder men väldigt blåsigt. Har inget mer å säga om denna katastrofrunda. Vi förlorade idag. 
C&M hade 41 p tror jag och vi hade 34 p. På söndag blir det ny tävling!
 
Det är en stor sponsortävling över helgen. Inget för oss. 36 hål. 
 
Nelson Mandela 1918–2013
Var tvungen å ta kort på en tavla i klubbhuset.
Han var en sydafrikansk advokat, politiker och statsman. Mandela var Sydafrikas president mellan 1994 och 1999.
 
Braai-middag hos C&M
Betyder grillmiddag.
Vi tog med ost och vin. Dom hade gjort klyftpotatis, morötter och lök i ugn. Sån tur vad inget strömavbrott denna gång. 
Började med lite bubbel.
Vilka Entrecotebiffar.
Margareta checkar grillen.
 
Claes hade gjort en supergod svampsås. Blev lite sallad till. Passade bra med en fårost från en vingård vi hade köpt, med smak av peppar. Supergott.
 
Megastor biff.
Självklart goda viner till. Vi satt ute till ca 21.30, sen gick vi in och öppade en vinflaska till :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback