Klubbens golftävling - onsdag

Första golftävlingen
Vi gick ut 11.20. Var lite pirrig inför start. Tränade chippar o puttar. Tränar hellre under tävlingen :)
 
Träningsstället
 
Bästa bollar
 
Spelade Bäst boll tillsammans med C&M. Banan var nyklippt vilket blev stor skillnad mot när vi spelade i måndags. Mck svårputtat. Var varmt. Man blev inte lika trött som sist. Det var liksom lättare att dra vagnen idag. Vi gjorde resultatet 15 p och C&M 19 p efter första 9 hålen. 
 
Blev träffad av en boll
Helt sjukt, men jag stod på Tee och skulle precis slå. Då kom en boll farandes mot min fot i hög hastighet. Hann inte reagera förrän bollen träffade precis på knölen. Ajjjjjjajajajaja så ont det gjorde. Vart kom bollen ifrån?? Ingen som ropade Fore!!! Vi förstod ingenting. Vem slog denna boll?????? Jag slog ut och vi gick vidare, men såg då en kille som kom mot oss. Claes nämnde om händelsen och han bad så himla mycket om ursäkt och ville ge mig en hug. Vill man ha en hug? OKej'ra.
 
Spännande resultat
Vi kom in efter 18 hål. Sista 9 fick vi 19 p och C&M 15 p. Vilket blev totalt 34 p. För att veta vem som leder av oss, så kollar man vem som har bäst hcp. Både vi och C&M hade 24 hcp tillsammans. Tävlingsledningen reducderade 15% av hcp på alla, och så lägger man ihop sitt hcp med spelpartnern så får man ett totalt hcp som man spelar på. Vi var fortfarande lika. Ja, då avgörs det vem som spelade bäst på sista 9 hålen. Vilket vi gjorde! Så vi vann över dom i a f. Sen var resultat dåligt. För vinnaren hade 47 p.
 
Prisutdelning
Man fick vänta 2 timmar innan prisutdelning. Så vi gick hem och duschade och tog en öl på balkongen. Gick sen tillbaka där det bjöds på dryck och grillad korv. Det började  blåsa ordentligt och det blev faktiskt riktigt kyligt. Kl 18.30 blev det prisutdelning. Priser var kött och kryddor. Klart annorlunda. Var i a f fina köttstycken som kom från närsgårds. Men tyvärr vann vi inget. Jag som var orolig för att vinna och hålla tal på engelska. Hahahaha kaxit va å tro att man ska vinna? Oroade mig ju helt i onödan då ingen håller tal här, som hemma i Sverige. 
 
Vi tog en drink sen hos C&M. Som vanligt gick strömmen. Tur att jag hade värmeljus med mig. Så det blev mysbelysning. Men att gå på toa får man ha sin telefon med sig och lysa upp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback