Lördag – 13 november

En speciell tanke till pappa Olle
Han skulle ha fyllt 100 år idag!! Tänker på pappa idag. Får ta en skål på vingården❤️
 
De Zalze golf club
Idag tog vi en tur till en annan golfklubb för att boka golftid till i morgon. De Zalzd golf club – otroligt fin golfbana. Ser väldans lyxig ut. Ja, det kan man se på greenfee-biljetten. Otrolig kontroll för att komma in. Kollade bilen noga och kollade körkortet. Som vanligt körde Roffe.
 
Vi gick runt lite i området. Och man längtar redan till i morgon.
 
Ernie Els Wine
Sen åkte vi vidare till Ernie Els Wine. Sååå påkostat ställe. Galet vackert. Tyvärr fullbokat på restaurangen, men en vinprovning gick bra och en liten rundtur.
 
Vilken utsikt
Vi beställde in Major Tasting med en charkbricka. Asså sååå njutbart i denna miljö. 
Roffe fick bara smutta lite och så tog jag slatten, hahahaha. Han är ju vår chaufför. Man fick ganska mycket i det stora vinglaset. Att man blev lite onykter. Opppps.
Ingen spottade ut vinet i koppen. Märkligt :)
 
Ernie Els rum av prissamling.
En stor man kan jag säga.
 
Vill beställa hem vin
Sen var vi tvungna å chippa i kopp, 2 bollar. Men det var lite svårt. Ingen av oss träffade flaggan.
 
 
Sen åkte vi vidare till en köpcenter för att inhandla några saker.
Dom tar febertermometer på alla när man går in!! Munskydd på - ett krav som vanligt. Skitjobbigt
Allt är så megastort. Vattenmelonen väger flera kilo.
 
Även här blir man påmind om jul som närmar sig med stormsteg.
 
Roffe han kör så bra. Men man får hjälpa till lite i baksätet, hahahaha. Påminna om vänstertrafik. Högersvängar är läskiga. men Roffe är duktig. Här var det lite smalt dock. Från vingården.
 
Utsikt utmed vägen. Var en massa figurer gjort av Papier Maché. Fanns nån park med figurer man kunde stanna till. Inget för oss. För nu var alla sugna att åka hem för att träna på ranchen. Nej, inget för mig. I min kropp finns alkohol. Nej jag får träna i morgon på golfbanan. Ny tävling i morgon. Nu måste vi vinna över C&M !!
 
Köpte med oss hem 2 fina viner från Ernie Els. Bra förpackningar till resväskan.
 
Siesta
Njuter så av balkongen med lite lagom med sol. Att sitta o blogga lite är min siesta. Roffe gick ner och tränade lite. Rastlös? :) Vi intog lite mat på klubbens restaurang. Sen blev det en tidig kväll. Det blir mörkt vid 19.30 tiden. Vid 20-tiden ville Roffe ta en promenad. Vaaa?? Det är ju kolsvart. Det är då ormarna tittar fram. Opppps. Det blev endast 10-15 minuter. Sen kunde jag vara lugnt och somnade gott.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback